Na rynku usług rozwija się ciągle branża stomatologiczna, bez której nie może obejść się teraz nawet niewielkie miasteczko. Często jednak oferowane przez stomatologów usługi nie obejmują zabiegów chirurgicznych w obrębie jamy ustnej, które zyskują aktualnie na popularności. Na miano szczególnie dokuczliwych dolegliwości zasługują problemy z tak zwanymi zębami mądrości.
Stają się zmorą tych młodych ludzi, u których zablokowane jest ich wydostanie się na powierzchnie. Stany zapalne i gorączkowe, ból w obrębie dziąsła, powiększone węzły chłonne, częste przeziębienia- to niektóre z objawów, jakie towarzyszą temu zjawisku i to one alarmują nas, że w naszym organizmie dzieje się coś niedobrego. W takich sytuacjach zwykły lekarz stomatolog może nie wystarczyć. Jego kompetencje nie zawsze pozwalają na ingerencje za pomocą poważniejszej operacji wewnątrz dziąsła. Najlepiej w tym celu korzystać w usług chirurga stomatologicznego, który zapewni skuteczne i bezpieczne pozbycie się problemu. Lekarze ci jednak często są obecni tylko w większych miastach, do których nie każdy ma możliwość dotrzeć. To skłania do zastanowienia się nad tym, czy nasza działalność chirurgiczno- stomatologiczna nie powinna być usytuowana na obszarze mniejszych miejscowości.
Strategia lokalnego działania nie wymaga tak dużego skupiania się na wyróżnianiu się na tle konkurencji, jak to jest w przypadku działań na szerszą skalę. Nie oznacza to jednak, że można zupełnie odpuścić sobie zabieganie o pacjentów. Istotne jest przede wszystkim pozyskanie zaufania. Dla stomatologa nie zawsze jest to łatwe. Ludzie starsi, często wychowywani w braku poczucia obowiązku dbania o zęby, bywają nastawieni mało pozytywnie, a wręcz lekceważąco do dentystów. Z kolei do dzieci zwykle nie docierają żadne argumenty, ponieważ ich strach przed wizytą w gabinecie stomatologicznym zupełnie ich paraliżuje. Konieczna jest tu zmiana myślenia zarówno jednych, jak i drugich. O ile u ludzi starszych nie jest to niewykonalne, o tyle dzieci potrafią się silnie przeciwstawiać. W celu wyrobienia dobrej opinii o gabinetach dentystycznych i nawyku ich odwiedzania, umieszcza się odpowiednie artykuły w mediach, praktykuje się kontrolowanie stanu zębów w szkole. Nasza klinika chirurgiczno-dentystyczna musi cieszyć się pozytywną opinią, jeśli chce dobrze prosperować. W tym celu trzeba przyjrzeć się naszej działalności od podstaw, zaczynając od lokalizacji i nazwy, poprzez wysokojakościowe wyposażenie, na miłej atmosferze i przyjemnym wystroju kończąc. Wszystko to ma ogromne znaczenie, jeżeli naszym celem jest pozyskanie stałych pacjentów oraz reklamowanie się poprzez polecenie.
Reklama gabinetu przez polecenie nie jest jedynym skutecznym sposobem na zaistnienie na rynku. Jest oczywiście doskonałą metodą na zyskanie monopolu w branży na rynku lokalnym, ale równie skuteczna oraz szybsza jest inwestycja w reklamy fizyczne. Wygląd bilbordu czy ulotki powinien wskazywać na profesjonalizm oferowanych przez nas usług, a przede wszystkim musi jasno wskazywać na przedmiot naszej działalności. Zawarte na nich informacje muszą być stosunkowo krótkie i zwięzłe. Przede wszystkim trzeba pamiętać, by nie promować lekarza ani samych usług, a jedynie firmę jako lokal. Ta forma reklamy, mimo przynoszonych rezultatów, ogranicza w pewnym stopniu możliwość pełnego przedstawienia firmy. Inaczej sytuacja przedstawia się w reklamach internetowych, które pojawiają się w przeglądarce. Klikając w nie, można dowiedzieć się więcej. Tutaj świetnym i praktycznym sposobem jest posiadanie własnej, rozbudowanej strony internetowej. Jej zawartość zależy od nas, nie może być ona jednak przytłaczająca i skomplikowana. Najważniejsze informacje, jakie powinny się tam znaleźć to dane kontaktowe, zakres usług oraz ewentualnie cennik.
Wiele gabinetów stomatologicznych za pomocą swoich stron oferuje także rejestracje on-line, co zdecydowanie usprawnia pracę kliniki oraz ułatwia kontakt z nią pacjentowi, zauważają przedstawiciele firmy carted.pl w rozmowie z nami. Poza tym coraz częściej do reklamy wykorzystuje się portale społecznościowe. Za ich pośrednictwem zachęca się do odwiedzenia gabinetu, na przykład poprzez różnego rodzaju konkursy lub zniżki za udostępnienia informacji i tzw. polubienia. Takie bonusy przełamują stereotyp surowości stomatologów i pokazują ich w nieco innym świetle. Dodatkowo zachęcają do korzystania z usług, ponieważ wszelkie nagrody i zniżki pozytywnie stymulują do działania.
Polecany sklep: Albert Fresh
Marketing w branży chirurgiczno-stomatologicznej jest równie rozbudowany jak w przypadku różnego rodzaju placówek handlowych. Warto pamiętać, że inwestycja czasu i pieniędzy w przemyślaną i dopracowaną reklamę zawsze przynosi zyski, co pozwoli na ciągły rozwój naszej działalności. Wykorzystanie przy tym Internetu wprowadza nutę innowacyjności i budzi zaufanie, ponieważ pokazuje stomatologa i chirurga dentystycznego jako zwykłego człowieka. Jest to także najszybszy sposób na szerzenie informacji o istnieniu gabinetu i budowanie swojego pozytywnego wizerunku.